Jeugdleden van Heno visten in Uffelte

Vrijdag, 25 augustus 2023

Op 25 augustus visten de jeugdleden van hengelsportvereniging Havelte en Omstreken (HENO) voor het elfde jaar achtereen in de grote visvijver van de familie Trompetter in Uffelte.

Het beginsignaal werd een kwartier uitgesteld, omdat het hevig regende.

Om kwart voor 7 konden de 'ouderwetse' bamboehengels (jaja!) in gebruik worden genomen. De vangsten waren matig: een aalscholver weigerde te vertrekken en deed zich tegoed aan de visrijke visstand.

Raven Hengelsport uit Steenwijk sponsorde de viswedstrijd: Yoni Huberts had mooie prijzen, maden, madendoosjes en hakenstekers beschikbaar gesteld. Hartelijk dank hiervoor Yoni!

De 10 deelnemers wisten in totaal 72 vissen te vangen.

De uitslag:
 2  20
 Alec Gorte
 0  0

Grootste vis gevangen door Milan Schieving: een karper van 31 cm.
De gastvrouw en gastheer, Wendy Bruggeman en Gert Jan Trompetter, ontvingen een attentie van het bestuur van HENO.

Enkele sfeerimpressies: