Activiteiten

Jaarlijks organiseert de hsv HENO voor haar leden een witviscompetitie die (momenteel) uit 7 wedstrijden bestaat. Deze wedstrijden worden op vrijdagavond en zondagmorgen gehouden in water in ZW Drenthe of de kop van Overijssel en er wordt gemiddeld door 15 tot 20 personen aan deelgenomen. De gemoedelijkheid staat hierbij hoog in het vaandel en iedereen die een visje vangt gaat met een vleesprijsje naar huis. Voor de uiteindelijke nrs. 1 t/m 3 is er een fraaie beker als aandenken. Verder worden er voor de witvissers nog een koppel-, 55+ - en snertwedstrijd georganiseerd.
Ook is er voor de liefhebbers een uit vijf wedstrijden bestaande roofviscompetitie. Deze wedstrijden worden veelal op zondagmiddag gehouden in de Oude Vaart en de Drentse Hoofdvaart binnen de gemeente Westerveld.
Voor de jeugdleden zijn er doorgaans 2 of 3 wedstrijden met ook nog een wedstrijd voor de leerlingen van de basisscholen uit de voormalige gemeente Havelte.
Tenslotte wordt door HENO in samenwerking met de 3 andere hengelsportverenigingen uit de gemeente Westerveld jaarlijks het kampioenschap van de gemeente Westerveld georganiseerd. Dit kampioenschap bestaat uit 1 wedstrijd en wordt gehouden op de 3e woensdagavond in mei in de Drentse Hoofdvaart nabij de Oldendieverbrug.